Betik hijau penyembuh gout

Mahsul Sejahtera
0
Cubalah jika anda telah mendapat asid urik selepas semua usaha telah anda dilakukan.
Ini adalah benar-benar berkesan, campurkan  kiub betik hijau kedalam teh hijau biasa, ia sangat berkesan.

Saya juga telah dikongsi dengan rakan gout untuk cuba ini ("sendi kaki" beliau mula ubah bentuk), selepas seminggu minum formula ini terdapat peningkatan yang ketara, dan selepas dua minggu sendi kaki sembuh dan kembali kepada keadaan biasa.


Ia adalah hampir tiga tahun sekarang, sakit sendi hilang, tetapi beliau masih mengekalkan pengambilan antara 1-3 kali sebulan untuk mengelakkan penyakitnya berulang.
Rakan-rakan lain yang mengalami masalah gout dan mencuba kaedah ini juga telah pulih.

Potong betik hijau menjadi kiub kecil, masukkan ke dalam air, masak hingga mendidih, kemudian tambahkan daun teh, sama seperti proses membuat teh.

 
Ujian klinikal menunjukkan bahawa ini membawa kesan yang baik untuk rawatan gout, tertakluk kepada minum kerap formula ini.

Encik Liu Qing, Ketua Town Rende di Tainan, menderita
sakit perut yang teruk selama bertahun-tahun di sekitar dinding posterior perut. Beliau mengamalkan menggunakan betik hijau sebagai periuk teh untuk menyediakan teh keluarga setiap hari, selepas sebulan, keadaan penyakit menjadi lebih baik. Ahli keluarga beliau yang mempunyai masalah asid urik yang tinggi juga telah sembuh dengan meminum teh yang disediakan menggunakan betik hijau.

Menurut Encik Liu, dalam memilih betik hijau sebagai wadah teh, beliau memilih betik yang mempunyai  bentuk yang lemak dan pendek, dengan kapasiti yang lebih besar.


Potong bahagian atas betik, buang biji benih yang terdapat di dalam betik, buat satu lubang kecil di dinding sebelah atas untuk memudahkan menuang teh.

Buat lubang pengudaraan kecil pada penutup atas, masukkan
daun teh ke dalamnya , tuangkan air mendidih ke dalamnya, letakkan kembali penutup atas ke betik.

Sama seperti proses biasa penyediaan teh.

Liu suka untuk menggunakan teh Oolong sebagai rasa adalah baik.

Beliau terkejut apabila mendapati sakit perut yang di deritainya selama ini telah sembuh selepas sebulan minum teh dari periuk betik hijau, tanpa mengambil sebarang ubat lain.

Beliau telah mengambil inisetif untuk menguji dan menganalisis kandungan betik hijau  bersama rakan yang bekerja di Pusat Perubatan. Ujian mengesahkan bahawa enzim yang terdapat dalam betik adalah memberi manfaat kepada kesihatan manusia.

Secara umumnya, betik mengambil masa kira-kira empat bulan untuk matang dan masak, tetapi kesan penyembuhan akan hilang selepas ia masak sepenuhnya.

Betik hijau harus dituai apabila betik berusia kira-kira tiga bulan, apabila buah-buahan yang masih mengkal, dan "susu betik" mengandungi  enzim betik
yang tinggi dan lain-lain bahan-bahan yang sihat.

Bukan sahaja betik hijau boleh digunakan dalam minum teh, anda juga boleh memotong betik tersebut berbentuk kiub, dan rebus dengan tulang rusuk, atau hiris betik hijau menjadi kepingan halus panjang dan goreng dengan bawang putih, sangat lazat, dan tiada kesan buruk pada badan manusia.

Post a Comment

0Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.
Post a Comment (0)
To Top