Peluang Barcelona Layak Ke Final Tipis

Mahsul Sejahtera
0
Lionel Messi shoots from just outside the Manc...
Lionel Messi shoots from just outside the Manchester United penalty area during the 2009 UEFA Champions League Final (Photo credit: Wikipedia)
Peluang Barcelona layak ke perlawanan akhir Liga agak tipis setelah kekalahan kepada Bayern Munich 0-4 dalam perlawanan pertama. Hasilnya, Barcelona mesti menang dengan margin lima gol dalam perlawanan pusingan kedua di Nou Camp pada hari Rabu untuk melayakkan diri ke perlawanan akhir di Wembley.

"Kita perlu kebangkitan semula," kata bintang Barcelona, ​​Lionel Messi, selepas perlawanan menentang Athletic Bilbao 2-2 minggu lepas.

Walau bagaimanapun, peluang Blaugrana tampak menjadi lebih sukar kerana ketiadaan beberapa tonggak. Javier Mascherano, Carles Puyol, Sergio Busquets dan Eric Abidal, cedera. Jordi Alba juga tidak boleh bermain kerana penggantungan.

Barcelona tentu akan bermain menyerang habis-habisan untuk menggempur barisan pertahanan Bayern. Lima gol diperlukan untuk memastikan kemaraan ke final di Wembley nanti. Walaupun nampak begitu sukar namun kemungkinan Barca menang boleh berlaku.



Bayern mempunyai sayap lincah Franck Ribery dan Arjen Robben. Apabila Daniel Alves dan Adriano melakukan serangan, maka ruang di bahagian sayap akan dieksploitasi duo "Robbery" (nama samaran Robben dan Ribery). Ini akan memaksa Barca untuk bekerja lebih keras lagi.

Kubu Bayern sebenarnya enggan terlena atas kemenangan di gelanggang sendiri. FC Bavaria memastikan akan tetap fokus dan konsentrasi menghadapi pertemuan kedua di gelanggang yang terkenal kebal itu.

"Orang bercakap tentang perlawanan akhir kelab dari Jerman di Wembley. Tetapi pertama, kita perlu menghadapi Barcelona," kata jurulatih Jupp Heynckes.

"Kami akan bermain dengan semangat, fokus dan merancang taktik yang sama," kata arkitek yang musim depan akan digantikan oleh Josep Guardiola.

Enhanced by Zemanta

Post a Comment

0Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.
Post a Comment (0)
To Top