Bayern Ratah Bremen di Gelanggang Lawan 7-0

Mahsul Sejahtera
0
Bayern Munich
Bayern Munich berpesta gol di Weserstadion , markas Werder Bremen ,  Die Roten menang besar tujuh gol tanpa balas ke atas tuan rumah .

Pada babak pertama , Bayern sudah berjaya menyuntik tiga gol ke gawang Bremen . Bayern begitu mendominasi yang memegang penuh kawalan permainan sepanjang perlawanan .

Gol pembuka Bayern tercipta berkat gol sendiri pemain Bremen , Saani Lukimya , pada minit ke - 20 yang tertampan bola hasil umpanan Franck Ribery'

Selepas gol tersebut , Bayern semakin garang dan hasilnya tandukan Van Buyten yang merobek jala Bremen pada minit ke - 27 , dan sepakan Ribery ke gawang lawan pada minit ke - 37 menutup babak pertama dengan keputusan 3-0 .

Pada babak kedua , Bayern kembali menjaringkan gol pada minit ke - 60 . Umpanan Ribery berjaya disudahkan Mandzukic untuk gol keempat FC Bavarian .

Lapan minit berselang , Thomas Mueller tak mau ketinggalan ikut mencetak gol . Pemain tengah asal Jerman itu berjaya meneruskan umpanan Mario Goetze untuk menjadikan keputusan 5-0 .

Memasuki minit ke - 82 , Ribery kembali mencatatkan nama di papan skor . Ribery berjaya menjaringkan bola selepas menerima umpanan hasil kerja sama Claudio Pizarro dan David Alaba .

Pesta gol Bayern ditutup oleh aksi Goetze pada minit ke - 89 . Bekas pemain Borussia Dortmund itu melewati beberapa bek Bremen sebelum melepaskan tembakan mendatar yang membolosi gawang Bremen untuk ketujuh kalinya . Skor berakhir 7-0 untuk kemenangan Bayern .

Kemenangan itu membuat Bayern semakin kukuh di tangga teratas Bundesliga . Bayern kini mengumpul 41 mata dari 15 perlawanan . Bayern unggul tujuh mata dari Bayer Leverkusen yang baru bermain sebanyak 14 kali .

Lain-lain Keputusan Bundesliga

Tuan Rumah Score Pelawat Stadium
Borussia Monchengladbach 2-1 Schalke 04 Borussia-Park (54,010)
Eintracht Frankfurt 1-2 TSG Hoffenheim Commerzbank-Arena (41,300)
Hamburg SV 0-1 FC Augsburg HSH Nordbank Arena (46,213)
VfB Stuttgart 4-2 Hannover 96 Gottlieb-Daimler-Stadion (47,630)
Werder Bremen 0-7 Bayern Munich Weserstadion (42,100)
Borussia Dortmund 0-1 Bayer Leverkusen Signal-Iduna-Park (80,645)
Tags

Post a Comment

0Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.
Post a Comment (0)
To Top